Friday, November 29, 2013

FEAUTURED IN CAKE CENTRAL VOL. 4 ISSUE 12

BELLS BOWS AND BIRDS

When I moved to Miami and start making cakes I always saw Cake Central Magazine as the most amazing cake magazine. Amazing artists together creating unbelievable cakes in full color!!!
Last September I received and email from Cake Central Magazine asking me to create a cake to be featured in the Christmas issue. OH MY GOD!! I cannot tell you how honored and excited I was...be invited to create a Christmas cake design to be published. The theme given to me was "Rosemaling birds" ooops difficult theme for inspirations!! but 1 second later I was hands on.
Cuando me mude a Miami y empecé mi afición por la decoración de tartas, veía la revista de Cake Central como una de las revistas más increíbles que había. Una revista donde se juntaban los más increíbles diseñadores y artistas del mundo haciendo creaciones increíbles a todo color.
El pasado septiembre recibí un email de la propia revista pidiéndome participara en el número de diciembre. DIOS MIO!! increíble!! me piden a mi que mande un diseño...madre mía que emoción, no puedo explicar con palabras la sensación. Una mezcla de nervios y satisfación, y por qué no cierta recompensa. El tema que me dieron como fuente de inspiración se llama "Rosemaling birds". Seguramente os habéis quedado como me quedé yo la primera vez que lo leí...ni idea!! Gracias a google enseguida puse imagen a esa palabra tan rara y como consecuencia empecé a elucubrar. 

I made a bird´s house completely edible out of fondant and hand painted in sapphire blue highlighted in silver.

Decidí hacer una casa de pájaros completamente comestible hecha con fondant.


I love to hand paint...
Me encanta pintar...



Of course in Christmas there must be a Poinsettia

No hay Navidad que se precie sin una Ponsetia.



I made some fondant plaques hand painted and attached to the cake

Hice unas placas de fondant que pinté a mano y las pegue a la tarta


The cover of the issue

La portada de la revista

Thank you so much Cake Central for giving me this opportunity, you made me keep working in my dream

Gracias Cake Central por darme esta oportunidad y hacer que siga trabajando mi sueño.






1 comment:

Gracias por comentar en el blog, me encanta oir vuestra opinión!!!
Thank you for your comments, I love to hear from you!!!!